key
Қосшы гимназиясының 2025-2026 оқу жылындағы ішкі тәртіп Ережесі
I. Жалпы Ереже
1.1.Аталған құжатты жасау барысында Қазақстан Республикасының Конституциясы, "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының 46-1) тармақшасына , ҚР баланың құқықтары туралы конвенция, Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы заң, ҚР Еңбек Кодексін, ҚР Еңбек қауіпсіздігі және еңбекті қорғау туралы, «Білім беру ұйымдарының ішкі тәртіптемесінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2024 жылғы 28 тамыздағы № 227 бұйрығы, Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің м.а. 2024 жылғы 10 шiлдедегi № 174 бұйрығы және мектеп Жарғысы басшылыққа алынды.
1.2.Осы Үлгілік қағидалар мектеп-гиназия ұйымының ішкі тәртіптемесінің қағидаларын (бұдан әрі – Ішкі тәртіптеме қағидалары) әзірлеудің бірыңғай тәсілін қарастырады.
1.3. Ішкі тәртіптеме қағидалары педагогикалық кеңесте қаралады және мектеп-гимназия директоры бекітеді.
1.3. мектеп-гимназияның бекітілген ішкі тәртіптемесінің қағидаларын барлық қызметкерлер мен білім беру процесіне қатысушылар сақтайды
II. Мектеп-гимназияның ішкі тәртіптемесі
2.1. Оқу процесін ұйымдастыру бойынша білім беру ұйымының ішкі тәртіптемесінің қағидалары:
оқу-тәрбие процесінің ұзақтығын және жұмыс режимі, сабақ кестесі
2024 жылғы 1 қыркүйек – 2025 жылғы 25 мамырды қоса алғанда:
1-11 сыныптарда оқу жылы ішінде тоқсандардың және демалыстардың ұзақтығы:
1-тоқсан – 8 оқу аптасы, күзгі демалыс – күнтізбелік 7 күн (2024 жылғы 28 қазаннан бастап 3 қарашаны қоса алғанда);
2-тоқсан – 8 оқу аптасы, қысқы демалыс – күнтізбелік 10 күн (2024 жылғы 30 желтоқсаннан бастап 2025 жылғы 8 қаңтарды қоса алғанда);
3-тоқсан – 10 оқу аптасы, көктемгі демалыс – күнтізбелік 11 күн (2025 жылғы 21-31 наурызды қоса алғанда);
1-сыныптарда қосымша демалыс – күнтізбелік 7 күн (2025 жылғы 10-16 ақпанды қоса алғанда).
4-тоқсан – 8 оқу аптасы.
Мектепте оқу-тәрбие үрдісі екі ауысымда жүргізіледі:
1) 1-ауысым: таңғы сағат 8:00-ден түскі сағат 14.05-ке дейін
2) 2-ауысым: түскі сағат 14:10-ден кешкі сағат 20:15-ке дейін
|
Қоңырау кестесі |
||||
|
№ |
Уақыты |
Үзіліс |
Уақыты |
Үзіліс |
|
1-ауысым |
2-ауысым |
|||
|
0 |
|
|
13:20-14:05 |
5 мин |
|
1 |
08:00-08:45 |
5 мин |
14:10-14:55 |
15 мин |
|
2 |
08:50-09:35 |
15 мин |
15:10-15:55 |
15 мин |
|
3 |
09:50-10:35 |
15 мин |
16:10-16:55 |
5 мин |
|
4 |
10:50-11:35 |
5 мин |
17:00-17:45 |
5 мин |
|
5 |
11:40-12:25 |
5 мин |
17:50-18:35 |
5 мин |
|
6 |
12:30-13:15 |
5 мин |
18:40-19:25 |
5 мин |
|
7 |
13:20-14:05 |
5 мин |
19:30-20:15 |
5 мин |
.
Кезекші әкімшілік және кезекші сынып жетекшісі, кезекші сынып оқушылары 07.30-да келуі керек:
Әр ауысымдағы қоңырау кестесі мен сабақ мерзімі Қазақстан Республикасы заңнамалары талаптарына сәйкес бекітіледі.
|
Қоңырау кестесі |
||||
|
№ |
Уақыты |
Үзіліс |
Уақыты |
Үзіліс |
|
1-ауысым |
2-ауысым |
|||
|
0 |
|
|
13:20-14:05 |
5 мин |
|
1 |
08:00-08:45 |
5 мин |
14:10-14:55 |
15 мин |
|
2 |
08:50-09:35 |
15 мин |
15:10-15:55 |
15 мин |
|
3 |
09:50-10:35 |
15 мин |
16:10-16:55 |
5 мин |
|
4 |
10:50-11:35 |
5 мин |
17:00-17:45 |
5 мин |
|
5 |
11:40-12:25 |
5 мин |
17:50-18:35 |
5 мин |
|
6 |
12:30-13:15 |
5 мин |
18:40-19:25 |
5 мин |
|
7 |
13:20-14:05 |
5 мин |
19:30-20:15 |
5 мин |
2.2. Педагогтар мен қызметкерлердің жұмыс уақыты және оны қолдануы
2.2..1. Мектеп-гимназияда 5 күндік болып белгіленген қызметкерлердің жұмыс уақыты 8:00-ден басталады. Мұғалімдер сабақ басталудан 20 минут бұрын келіп, кабинетті санитарлық-гигиеналық нормаларға сай дайындауы керек; Жұмыс уақытының ұзақтығы жүктемеге сәйкес белгіленеді;
2.2..2. Педагогтардың сабақтарының жүктемесін мектеп директоры, әдістемелік бірлестікпен келісіп белгілейді;
2.2.3. Мұғалімдер сабаққа қоңырау соғылысымен кіріседі, сонымен бірге қоңырау соғылғаннан кейін сабақты кешігіп бастауы рұқсат етілмейді, бұл мұғалімнің жұмыс орнында жоқтығын білдіреді;
2.2.4. Демалыс (каникул) уақыты жұмыс уақыты болып саналады. Демалыс (каникул) уақытында мұғалімнің жұмысы оқу жүктемесіне байланысты іске асады;
2.2.5. Қызметкерлердің ауырып қалу себебін, еңбекке жарамсыз парағының ашылуы туралы күні бұрын хабарлауы керек. Жұмысқа шығуы туралы мәліметті алдын – ала хабарлау керек. Жұмысқа шыққан алғашқы күні-ақ еңбекке жарамсыз парағы мектеп әкімшілігіне берілуі керек;
2.2.6. Педагог қызметкерлерге және мектептің қосымша қызметкерлеріне тыйым салынады:
3.7. Сынып жетекшісі сынып оқушыларының асханада тамақтануын және асханадағы тәртіпті сақтауын қадағалауға жауапты;
2.2.8. Педагогтар оқушыларды сабақ аяқталғаннан кейін келесі жағдайларда қалдыруға болады:
2.2. Аралық және Қорытынды аттестаттауды өткізу
2.1. Қорытынды аттестаттаудың мынадай мерзімдері бекітілген:
9 -сынып оқушылары үшін қорытынды бітіру емтихандары – 2025 жылғы 29 мамырдан бастап 9 маусым аралығында;
11 -сынып оқушылары үшін мемлекеттік бітіру емтихандары – 2025 жылғы 30 мамырдан бастап 13 маусым аралығында.
2.2. Қорытынды аттестаттауды өткізудің мынадай мерзімдері бекітілсін:
9-сынып оқушылары үшін:
1) математика (алгебра) бойынша жазбаша емтихан – 2025 жылғы 29 мамыр;
2) қазақ тілі/орыс тілі және ұйғыр/тәжік/өзбек тілінде білім беретін мектептер үшін ана тілі (оқыту тілі) бойынша эссе нысанында жазбаша емтихан, гуманитарлық цикл пәндерін тереңдетіп оқытатын мектеп білім алушылары үшін - жазбаша жұмыс (мақала, әңгіме, эссе) – 2025 жылғы 2 маусым;
3) таңдау пәні бойынша жазбаша емтихан (физика, химия, биология, география, геометрия, Қазақстан тарихы, дүниежүзі тарихы, әдебиет (оқыту тілі бойынша), шет тілі (ағылшын/француз/неміс), информатика) – 2025 жылғы 5 маусым;
4) орыс тілінде оқытатын сыныптарда қазақ тілі мен әдебиеті бойынша жазбаша емтихан және қазақ тілінде оқытатын сыныптарда орыс тілі мен әдебиеті бойынша жазбаша емтихан – 2025 жылғы 10 маусым;
11 -сынып оқушылары үшін:
1) Қазақстан тарихы бойынша ауызша емтихан – 2025 жылғы 30 мамыр;
2) алгебра және анализ бастамалары бойынша жазбаша емтихан – 2025 жылғы 3 маусым;
3) қазақ тілі/орыс тілі бойынша тсыныптар үшін ана тілі (оқыту тілі) бойынша жазбаша емтихан – 2025 жылғы 6 маусым;
4) таңдау пәні бойынша жазбаша емтихан (физика, химия, биология, география, геометрия, дүниежүзілік тарих, құқық негіздері, әдебиет (оқыту тілі бойынша), шет тілі (ағылшын/француз/неміс), информатика) – 2025 жылғы 12 маусым;
5) орыс тілдерінде оқытатын мектептерде/сыныптарда қазақ тілі мен әдебиетінен және қазақ тілінде оқытатын мектептерде/сыныптарда орыс тілі мен әдебиетінен жазбаша емтихан – 2025 жылғы 13 маусым
3) білім алушыларды пәндік олимпиадаларға, зияткерлік конкурстарға, өңірлік, республикалық және халықаралық деңгейдегі ғылыми жобалар жарыстарына, сондай-ақ колледждердің білім алушыларды кәсіптік шеберлік конкурстарына іріктеу шарттары:
Іріктеу критерийлері
1.Академиялық жетістіктер:
-пәндер бойынша үлгерімі "өте жақсы" немесе жоғары орта баллдан (90%-дан жоғары) кем болмауы керек.
-мектепішілік немесе қалалық деңгейдегі олимпиадалар мен байқауларда қатысуы және жүлделі орындары.
-мұғалімдердің оқушының қабілеті мен жарыстарға дайындық деңгейі туралы оң пікірлері.
2.Мотивация мен қызығушылық:
-байқау немесе жобаға қатысу себебін негіздейтін оқушының мотивациялық хатының болуы.
-пәнді тереңдетіп оқуға қызығушылығы: қосымша сабақтарға, факультативтерге, үйірмелерге қатысуы.
-шығармашылық қабілеттер мен ғылыми әлеует:
-ғылыми жобаларға арналған өз идеяларының болуы.
-мәселелерді шешуде ерекше тәсілдерді қолдану.
-зерттеу әдістері мен жобалық жұмыстың негіздерін игеруі.
3.Коммуникативтік және ұйымдастырушылық дағдылар:
-командада жұмыс істей білу және басқа қатысушылармен тиімді қарым-қатынас орнату.
-жауапкершілік және ұйымдастырушылық қабілеттері.
Іріктеу кезеңдері
1.Байқау туралы хабарландыру:
-мектеп әкімшілігі оқушылар мен ата-аналарға алдағы олимпиадалар, байқаулар мен жобалар туралы алдын ала хабарлайды.
-өтінім беру мерзімдері мен негізгі іріктеу критерийлері көрсетіледі.
2.Өтінімдерді қабылдау:
-оқушылар портфолио тапсырады, оған мыналар кіреді:
- үлгерім табелі.
-сертификаттар, дипломдар, жетістіктер туралы грамоталар.
-мотивациялық хат.
-жобалық жұмыстар (болған жағдайда).
3.Алдын ала талдау: Іріктеу комиссиясы (құрамы: пән мұғалімдері, завуч, ата-аналар комитетінің өкілі) келіп түскен өтінімдерді талдайды.
4.Тестілеу және сұхбат:
-олимпиадаларға қатысу үшін алдағы жарыстар деңгейіне сәйкес сынақ тестілеуі өткізіледі.
-жобалар мен байқауларға қатысу үшін оқушының білім тереңдігін және зерттеу қызығушылығын бағалауға бағытталған сұхбат жүргізіледі.
5.Қорытынды іріктеу:
-өтінімдерді қарау, тестілеу және сұхбат нәтижелері комиссия отырысында талқыланады.
-іріктелген қатысушылар тізімі жасалып, мектеп директорының бекітуіне ұсынылады.
Қосымша шарттар
1.Оқушы жарыстарға дайындық кестесін және тәртібін сақтауға міндетті.
2.Артықшылық бұрын жоғары деңгейдегі білімін дәлелдеген оқушыларға беріледі.
3.Нәтижелері тең болған жағдайда, мотивациясы жоғары және мұғалімдердің үздік ұсыныстарына ие оқушыларға басымдық беріледі.
Қорытынды ережелер
1.Іріктеу шарттары білім беру процесіне қатысушылардың барлығына жеткізіледі.
2.Іріктеу нәтижелері мектептің ақпараттық тақтасында және ресми сайтында жарияланады.
3.Даулы жағдайларда іріктеу комиссиясы қосымша сұхбат немесе тестілеу өткізуге құқылы.
/ Оқушыларды пәндік олимпиадаларға, интеллектуалдық байқауларға, ғылыми жобаларға іріктеу шарттары Қосымша №/
4) қосымша ақылы қызметтер көрсету;
- қосымша білім беру бағдарламасы бойынша қызмет көрсету;
- пән топтамалары бойынша қосымша арнаулы курстар ұйымдастыру;
- қосымша білім беру бағдарламасы бойынша оқыту (оқу жоспарынан тыс қосымша сабақтарды жеке оқушылармен өткізу);
- пәндерді оқушыларға тереңдетіп оқыту (мемлекеттік жалпыға міндетті білім стандарты, білім бағдарламасы аясынан тыс білім беру);
- жазғы демалыстар ұйымдастыру бойынша қызметтер ұсыну;
- үйірмелер жұмысын ұйымдастыру (базалық оқу жоспарынан тыс) бойынша қызметтер;
- жалпылама спорттық іс-шараларды ұйымдастыру, төрелік ету, оқушылар арасында спорттық іс-шаралар өткізу кезінде тамақтануды ұйымдастыру қызметтері;
- басқа да ақылы қызметтер (музыкалық құралдарды пайдаланғаны үшін, оқу-әдістемелік әдебиеттерді таратудан түскен қаражат).
5) сабақтарды, үйірмелер мен секциялар сабақтарын өткізуді ресімдеудің және жіберілген күндердегі бағдарламалық материалды өткізу шарттарының;
6) оқу-тәрбие процесіне қатысы жоқ ұялы байланыс абоненттік құрылғыларын пайдалану шартары:
/ Беру үдерісімен байланысты емес мобильді байланыс құрылғыларын пайдалану туралы ереже қосымша № /
8) Психологиялық-педагогикалық қызмет қағидалары
1. Психологиялық қызметтің жұмысы:
-бастауыш білім беру деңгейінде – әрбір білім алушының бейімделуі және шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру кезінде танымдық және оқу уәждемесін, дербестігін және өзін-өзі реттеуді дамытуда 1 қолдау көрсету;
- негізгі орта білім беру деңгейінде – оқытудың жаңа жағдайларына бейімделу, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің танымдық және оқу іс-әрекетін дамыту, жеке және құндылық-мағыналық өзін-өзі дамыту және өзін-өзі тану міндеттерін шешуде қолдау көрсету, танымдық процестерге тұрақтылықты қалыптастыру;
-жалпы орта білім беру деңгейінде – білім алушы мен тәрбиеленушіге өзін-өзі анықтауға және жеке сәйкестілікке, бейінді бағдарлануға көмек көрсету, мақсат қою және дербес шешімдер қабылдау қабілетін дамытуға, орнықты дүниетанымды қалыптастыруға жәрдемдесу болып табылады.
2.Психологиялық қызметтің құрылымы
-Психологиялық қызметтің жұмысын орта білім беру ұйымдарының басшысы қамтамасыз етеді. Оның құрамына: директордың тәрбие ісі орынбасары, педагог психолог( штаттық кестеге сәйкес), әлеуметтік педагог кіреді.
-.Сынып жетекшілері, тәрбиешілер, кураторлар, пән мұғалімдері, медицина қызметкерлері білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық қолдау процесіне қатысады және лауазымдық міндеттеріне сәйкес ата-аналармен және өзге де заңды өкілдермен өзара іс-қимыл жасайды
-.Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандардың лауазымдық міндеттері "Педагог лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5750 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.
3.Орта білім беру ұйымдарында психологиялық қызметтің жұмыс істеу тәртібі
-.бақылау, әңгімелесу, диагностика жүргізу, сондай-ақ білім алушылар мен тәрбиеленушілерден, ата-аналардан немесе өзге де заңды өкілдер мен педагогтерден (бұдан әрі - білім беру процесіне қатысушылар) келіп түскен ауызша немесе жазбаша өтініштер (сұрау салулар) талдау арқылы білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытудағы, дамыту мен тәрбиелеудегі қиындықтарды анықтау;
-. білім алушылар және тәрбиеленушілермен, педагогтармен және атааналармен немесе өзге де заңды өкілдермен өзара іс-қимылдың интерактивті нысандарын қоса алғанда, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу жөніндегі іс-шараларды, педагогикалық кеңестер, семинарлар мен конференциялар ұйымдастыру және өткізу;
- әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін педагогтер мен мамандардың пәнаралық өзара ісқимылын жүзеге асыру;
-білім алушылар мен тәрбиеленушілердің табысты әлеуметтенуі, кәсіби бағыттылығын, бейіндік оқу траекториясы мен жеке білім беру кеңістігін саналы таңдауына жағдай жасауды қамтиды.
- Психологиялық қызметтің жұмыс істеу тәртібі: білім алушылар мен тәрбиеленушілерге жеке немесе топтық әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету;
4.Психологиялық қызметтің жұмысы:
- кәсіптік әдепті сақтауды;
-баланың жеке басына эмпатия және құрмет көрсетуді;
- білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке және жас ерекшеліктерін;
- психологиялық және педагогикалық білімді интеграциялауды;
-баланың құқықтары мен мүдделерін сақтай отырып, ақпараттың құпиялылығын;
-білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, атааналардың немесе өзге де заңды өкілдердің, педагогтердің денсаулығына, ар-намысы мен қадір-қасиетіне зиян келтіру мүмкіндігін болғызбауды;
-білім алушылар мен тәрбиеленушілерді білім беру процесінде сүйемелдеудің ғылыми, кешенділігін, бірізділігін, кезеңділігін және үздіксіздігін ескере отырып жүзеге асырылады.
Педагог-психолог өз қызметін диагностикалық, консультациялық, дамытушылық (түзету) психологиялықпедагогикалық ағарту және ұйымдастыру-әдістемелік бағыттар бойынша жүзеге асырады.
5.Білім алушылар мен тәрбиеленушілердің ерекше білім алу қажеттіліктерін бағалау "Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26618 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.
Ерекше білім беруді қажет ететін білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу "Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26513 болып тіркелген) сәйкес жүзеге асырылады.
6. Білім алушылар мен тәрбиеленушілер психологиялықпедагогикалық сүйемелдеуді жүзеге асыратын мамандарға жүгіну кезінде:
-білім алушы немесе тәрбиеленуші өз қалауы бойынша сынып жетекшісіне, педагог-психологқа, әлеуметтік педагогке, пән мұғаліміне, орта білім беру ұйымының әкімшілігіне өзінің жеке жағдайына, мінез-құлқына, оқыту, тәрбиелеу және дамыту процесінде өзіне қатысты туындайтын қиындықтарға, сондай-ақ оның әлеуметтік немесе психологиялық салауаттылығы мен денсаулығына зиян келтіретін, оның құқықтары мен мүдделерінің бұзылу жағдайына қатысты мәселе бойынша жазбаша не ауызша жүгінеді;
- білім алушының немесе тәрбиеленушінің өтінішін психологиялық қызмет мамандары тіркейді және қарайды;
- педагог-психолог ата-аналармен немесе өзге де заңды өкілдерімен психологиялық-педагогикалық диагностика жүргізу, консультация беру және түзету бойынша білім алушы мен тәрбиеленушінің психологиялық саулығын қалпына келтіру үшін қажетті психологиялық көмек көрсету және жүргізу кестесін, форматын жазбаша келіседі;
- жүргізілген диагностикалық жұмыстың қорытындысы бойынша педагог-психолог орын алған жағдайдың себебін анықтайды, психологиялықпедагогикалық қорытынды шығарады және ұсынымдар әзірлейді, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу мамандарымен бірлесіп, орта білім беру ұйымдарының бірінші басшысы бекітетін жеке жұмыс жоспарын дайындайды;
-жеке жоспардың ұсынымдары мен бағдарламаларын орындау белгіленген кестеге сәйкес жүзеге асырылады.
7. Педагогтердің психологиялық қызметтерге жүгіну кезіндегі іс-қимыл тәртібі:
-орта білім беру ұйымдарының педагогтері білім алушылар мен тәрбиеленушілердің эмоционалды-еріктік, мінез-құлық тәуекелдері мен оқуы мен дамуында қиындықтар, сондай-ақ кәсіби тұрғыда шаршау кезінде өзіндік проблемалар анықталған кезде психологиялық қызмет маманына жазбаша немесе ауызша жүгінеді;
-педагогтің өтінішін психологиялық қызмет мамандары тіркейді және қарайды;
-психологиялық қызметтің мамандары жағдайды зерделейді, орта білім беру ұйымының басшысын хабардар етеді және ол психологиялық қызметтің негізгі жауапты маманын айқындайды;
-психологиялық қызметтің маманы әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетудің нысандары мен әдістерін айқындайды;
Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандар білім алушылар мен тәрбиеленушілердің құқықтары мен мүдделерін ескере отырып, алынған деректердің құпиялылығын сақтайды.
/ Мектеп-гимназияның психологиялық-педагогикалық қызмет Ережесі қосымша№/
9) Мектептің алқалық органдарының жұмысын ұйымдастыру ережелері мен әдістері
I. Алқалық органдардың мақсаттары мен міндеттері
1. Мектепті тиімді басқаруды қамтамасыз ету
• Оқу процесі мен мектеп өміріне қатысты ұжымдық шешім қабылдауға жағдай жасау.
• Мектепті басқару процестеріне барлық мүдделі тараптардың қатысуы: мұғалімдер, оқушылар, ата-аналар және қоғамдастық өкілдері.
2. Қолайлы және қауіпсіз білім беру ортасын қалыптастыру
• Оқушылар мен мектеп қызметкерлерінің әл-ауқатын арттыру үшін стратегиялар мен іс-шараларды әзірлеу.
• Қауіпсіздік стандарттарының сақталуын және білім беру ортасындағы жайлылықты бақылау.
3. Білім беру процесіне қатысушыларды тарту
• Мектеп жоспарларын талқылауға және жүзеге асыруға мектеп қоғамдастығының барлық мүшелерінің белсенді қатысуына ықпал ету.
• Жауапкершілік пен ынтымақтастық мәдениетін дамыту.
4. Ашықтық пен есептілікті қамтамасыз ету
• Қабылданған шешімдер мен алқалы органдардың жұмысы туралы есептерді жариялау.
• Тұрақты жиналыстар өткізу және органдардың қызметі туралы мектеп қауымдастығын хабардар ету.
II. Алқалық органдар жұмысының принциптері
1. Ұжымдық және алқалылық
• Барлық шешімдер мүшелердің көпшілігінің пікірін ескере отырып қабылданады.
• Әр түрлі бағыттағы тапсырмаларды орындау үшін жұмыс топтары құрылады.
2. Теңдік және қатысу
• Барлық мүшелердің дауыс беру құқығы тең.
• Қатысу мектеп қауымдастығының барлық мүшелеріне қолжетімді болуын қамтамасыз етеді.
3. Ашықтық және ашықтық
• Жұмыстың шешімдері мен нәтижелері ашық жарияланады және оқу үдерісінің барлық қатысушыларының қарауына қолжетімді.
4. Жүйелілік және жоспарлау
• Алқалы органдардың жұмысы алдын ала бекітілген кесте негізінде жүзеге асырылады.
• Іс-шаралар жоспарлары құрылады және жүйелі түрде қаралады және жаңартылады.
III. Жұмысты ұйымдастыру жолдары
1. Педагогикалық кеңес – бұл мектепті басқарудың педагогикалық алқалы органы.
1.2. Педагогикалық кеңес педагогтардың кәсіби қызметінің барлық мәселелері бойынша басқарушылық шешімдер қабылдайды.
1.3. Педагогикалық кеңес мектеп басшылығының басқарушылық қызметінің педагогикалық мақсаттылығын қамтамасыз етуге арналған
2. Педкеңес қызметінің мақсаттары мен міндеттері
2.1. Мақсаты – мұғалімдердің мектеп қызметін жетілдіруге және оны жаңа сапалы жағдайға көшіруге бағытталған шығармашылық белсенділігін дамыту. 2.2. Міндеттері: мұғалімдер дайындығының ғылыми-теоретикалық және әдістемелік деңгейін көтеру; бүкіл ұжымды оқу-тәрбие үдерісін ары қарай жетілдіруге жұмылдыру; ОТМ ұйымдастыру, айқындау, жалпылау және тарату; алқалы шешім шығару және оны біртұтас ұжымдық қалыптасқан пікір мен мектептің барлық мұғалімдерінің бірлескен іс-қимылының негізінде жүзеге асыру.
3. Педкеңес құрамы және ұйымдастырушылық құрылымы
3.1. Мектептің барлық педагогикалық қызметкерлері педагогикалық кеңес мүшелері болып табылады.
3.2. Қажет болған жағдайда педагогикалық кеңес отырысына ата-аналар комитетінің төрағасы, оқушылардың өзіндік басқармасы органының өкілі, жекелеген оқушылар, ата-аналар, мектептен тыс ұйым қызметкерлері, базалық кәсіпорын, қоғамдық ұйым өкілдері және т. б. шақыртылуы мүмкін.
3.3. Мектеп директоры педагогикалық кеңес төрағасы болып табылады
.3.4. Бірінші педкеңесте бір оқу жылы мерзіміне хатшы бекітіледі.
3.5. Педкеңес шешімдерінің орындалуын бақылауды әкімшілік мүшелері немесе арнайы құрылған топ жүзеге асырады.
/ Педагогикалық кеңес Ережесі қосымша №/
2.Әдістемелік кеңес:
1.1. Мектептің Әдістемелік кеңесі – бұл педагогикалық қызметке шығармашылық тәсілді қалыптастыруға жағдай жасайтын, оқу үдерісіне әдістемелік қолдау жасайтын мектепішілік педагогикалық алқалы орган.
1.2. Әдістемелік кеңес тәжірибелі педагог-кәсіпқойлардың консилиумы болып табылады, оқу-тәрбие үдерісінің аса маңызды блоктарына әдістемелік құзіретті ықпал етеді, оның дамуына талдау жасайды, осы негізде оқыту және тәрбиелеу әдістемесін жетілдіру жөнінде ұсынымдар әзірлейді.
1.3. Әдістемелік кеңес педагогикалық бастаманың дамуына жағдай жасайды және бұл бастаманы одан ары таратуды жүзеге асырады.
1.4. Бұл Ереже мектептің педагогикалық кеңесі бекітетін мектепішілік жергілікті акт болып табылады.
/ Мектептің Әдістемелік кеңесі Ережесі қосымша №/
3.Қамқоршылық кеңесі: қаржылық және материалдық ресурстарды басқарады, мектепке қосымша қаражат жинауға көмектеседі
/ Қамқоршылық кеңес Ережесі қосымша №/
4. Ата-аналар кеңесі: Оқушылардың білімі, денсаулығы мен қауіпсіздігіне қатысты мәселелерді талқылайды.
5. Оқушылардың өзін-өзі басқару ұйымы: Оқушылардың оқушыларға мектеп өміріне әсер ететін шешімдерге қатысу мүмкіндігін береді.
6. Директордың қатысуымен өтетін кеңес:
1.1. Директор жанындағы кеңес мектептегі оқу процесін басқарудың жедел органы болып табылады.
1.2. Директор жанындағы кеңес айына бір рет немесе қажеттілігіне қарай шақырылады.
1.3. Директор жанындағы кеңеске мектептің бүкіл педагогикалық ұжымы қатыса алады.
II. Директор жанындағы кеңестің негізгі міндеттері мен функциялары
2.1. Білім беру саласындағы заңнаманың орындалуын бақылауды жүзеге асыру.
2.2. Мектептегі оқу-тәрбие үрдісінің мәселелерін жоспарлау және болжау.
2.3. Педагог қызметкерлер қызметінің нәтижелерінің тиімділігін талдау және сараптамалық бағалау. Мектептің оқу-тәрбие процесінде болуы мүмкін кемшіліктердің алдын алу.
2.4. Мектеп қызметінің жекелеген аспектілерін реттеу.
2.5. Мектептегі тәрбиелік, әдістемелік шаралардың нәтижелерін талдау.
2.6. Педагогикалық ұжымның шығармашылығын ынталандыру.
2.7. Тексеру және бақылау іс-шараларының қорытындысын шығару.
2.8. Жоғары тұрған органдардың жедел ақпаратын педагогтар құрамының назарына жеткізу.
2.8. Директордың жанындағы жедел кеңестерді өткізу оны өткізу нысанымен айқындалады:
1) ақпарат қолжетімді болған кезде ақпараттық кездесу өткізіледі,
2) шығармашылық есеп тексеру және бақылау іс-шараларының жоспарына сәйкес жүзеге асырылады,
3) педагогикалық ұжымды тексеру және бақылау іс-шараларының қорытынды құжаттарымен (талдамалық есептер, бұйрықтар, ережелер, сынақ нәтижелері, сауалнамалар және т.б.) таныстыру;
2.9. Оқу-тәрбие үрдісін ұйымдастырудағы жағымсыз және оң тенденцияларды анықтау, соның негізінде теріс ағымдарды жою және педагогикалық тәжірибені тарату бойынша ұсыныстар әзірлеу.
2.10. Білім беру мекемесінде бұйрықтардың, нұсқаулардың орындалуын бақылау.
2.11. Еңбекті қорғау және қауіпсіздік техникасы ережелерінің сақталуын бақылау
/ Директор жанындағы жиналыс Ережесі қосымша №/
7. Орынбасарлар жанындағы кеңес
1. Мектепішілік бақылаудың тексеру нәтижелері бойынша сұрақтарды және оқу процесін ұйымдастырудың ағымдағы мәселелерін талқылау үшін мұғалімдермен жиналыс өткізіледі.
2. Жиналыстардың мақсаттары:
2.1. Білім беру саласындағы заңнаманың орындалуын бақылау.
2.2.Педагогикалық ұжымның білім алушыларға білім берудегі тиімділігін талдау және сараптамалық бағалау.
2.3.Оқу-тәрбие процесін ұйымдастырудағы теріс және оң тенденцияларды анықтау, осы негізде теріс тенденцияларды жою бойынша ұсыныстар әзірлеу.
2.4. Педагогикалық тәжірибені тарату.
2.5. Оқу процесінде ішкі еңбек тәртібінің сақталуын, бұйрықтар мен нұсқаулардың орындалуын қадағалау.
2.6. Кемшіліктерді ынталандыру және алдын алу мақсатында жұмыстың жекелеген бағыттарын қарастыру.
3. Жиналыстардың құрамы және ұйымдастырылуы.
3.1. Жиналысқа мұғалімдер мен сынып жетекшілері қатысады.
3.2. Кездесуге қатысады:
• педагогикалық психолог;
• әлеуметтік педагог;
• кітапханашы.
3.3 Жиналыс жұмыс жоспарына сәйкес айына кемінде бір рет өткізіледі
/Орынбасарлар жанындағы кеңес Ережесі қосымша №/
/Алқалық органдардың жұмысы туралы ереже№/
VIII. Тәрбие процесін ұйымдастыру бойынша білім беру ұйымының ішкі тәртіптемесі
Бірыңғай мектеп формасына және оқушылардың сыртқы келбетіне қойылатын талаптар
«Орта білім білім беру ұйымдары үшін міндетті мектеп формасына қойылатын талаптарды бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 14 қаңтарындағы №26 бұйрығына сәйкес:
Қыздарға арналған шалбарлар еркін тігілген және ұзындығы бойынша тобықты жауып тұрады.
3. Оқушылардың сыртқы келбеті жалпыға бірдей қоғамдық нормаға сай іскерлік стильде болуы керек және еліктегіш детальдарды қолдануға жол берілмеуі қажет.
1) ұлдар үшін (бозбалаларға) –классикалық қысқа немесе модельді шаш үлгісі;
2) қыздар үшін (бойжеткендерге) – ұзын шаштың жиналуы, орташа ұзындықтағы шаш қыстырғыштарымен қыстырылуы қажет.
Бірыңғай мектеп киім үлгісін сақтауда тиым салынады:
1. ауыстырып киетін аяқ киім ретінде аяқ киімдердің артқы бөлігі жоқ түрлері (шәркей, «сүйретпе»т.б.), діни нанымдарды білдіретін белгілер мен киімдерді (хиджаб,никаб,бурка, паранджа,сикх тюрбандары мен иудей бас киімдерін, «ірі» христиандық крестерді және т.б.) киюге, дене мүшелерін жалаңаштауға (қарын, бел, кеуде);
2. көзге түсетін кекіл қоюға, сонымен қатар “панки” үлгісінде шаш қиюға, бозбалалардың бұрым өсіруіне, шашты әр түрлі ашық түсті бояулармен бояуға, еліктіретін косметикаға, көз тартатын әшекейлерге, еліткіш пирсингтерге, ашық түсті маникюр жасауға рұқсат етілмейді.
3. Сыртқы пішіні мен бірыңғай мектеп киім үлгісінің талаптарын сақтамаған жағдайда педагогикалық қызметкер, сынып жетекшілер оқушыны сыртқы келбетін қалпына келтіру үшін заңды өкілімен бірге үйіне қайтаруға құқылы.
Мектеп-гимназия оқушыларына бірыңғай мектеп үлгісіндегі киімсіз сабаққа кіруге рұқсат етілмейді.
2) білім алушылардың демалысын ұйымдастыру;
Оқушылардың міндеті:
2)мектептегі білім беру процесінің тәртібіне сай келуге сабақтан маңызды себебі болмаса қалмауға және кешікпеуге;
3) ата-анасына (заңды өкілдеріне) үлгерімі, тәртібі, мектеп ішіндегі әрекеттелдің ұйымдастырылуы жөнінде ақпарат беріп отыруға ;
4) өзге оқушылардың ары мен намысын, тең құқығын құрметтеуге,өзге тұлағалардың құқығына қысым жасайтын не бұзатын әректтерден тартынуға;
5)тәртіпті болуға, мектепте де,одан тыс жерлерде қоғамдық тәртіпті ұстануға,оқушылардың сырт келбетіне қойылатын талаптардың бәрін орындауға;
6) мектепке қажет оқу құралдарын , кітап,дәптерін алып келуге сабақ кестеміне сай үй тапсырмасын орындап келуге ;
7) сабаққа саналы қарауға, сабаққа уақытылы келуге, сабақтан қалған кезде себебіне сәйкес растайтын ресми құжаттарын немесе ата-анасының түсінікьемесін әкелуге;
8) мектепте мұғалімдермен, ата-аналармен, кез-келген ересектермен жолығып қалғанда амандасып жол беруге;
9) мектеп мүлкіне ұқыпты қарауға, оны бұзып-бүлдірмей қарауға,оқулықтарын, оқу құралдар мен аспаптарын (техникалық құралдарды, музыкалық аспаптарды) күтіп ұстауға,сабақ өтетін сыныптарда, мектеп ауласында тазалық сақтауға;
3) оқу-тәрбие процесіне қатысушылардың сабақта, үзілісте, сабақтан тыс іс-шараларда, экскурсияларда, асханада, буфетте жүріс-тұрысының;
1.Оқушылар сабақ басталғанға дейін 10-15 минуттан кешікпей мектепке ,
/ үтіктелген мектеп,классикалық форма, сыртқы түрі талаптарға сай киіммен/ келуі керек.
2. Мектепке кірген кезде оқушылар сырт киімдерін арнайы бөлінген орындарға қалдырады
Екінші аяқ киімді ауыстырады.
3. Оқушылар лифтілер мен жуынатын бөлмелерді пайдалануға құқығы жоқ. Қозғалысы қиындық туғызатын топтар (мүгедектер) пайдаланады.
2. Сыныпта:
1) Сабақ басталар алдында оқушылар жұмыс орнын және оған қажеттінің бәрін дайындауы керек. Сабаққа міндетті түрда үй тапсырмасын алып келеді.
2)Сыныпта кезекші болып тағайындалса өз міндеттерін адал атұаруға тиіс.
3) Мұғалім кірген кезде оқушылар сәлемдесу белгісі ретінде орындарынан тұрады.,
4) Сабақ уақыты тек оқу мақсатында пайдаланылуы тиіс. Сабақ кезінде өзі де бөгде әңгімелерге, сабаққа қатысы жоқ шарауаларға алаңдап, басқаларды алаңдатуға болмайды;
5) Сабақ кезінде мобильді телефондарды және сабаққа қатысы жоқ басқа құрылғыларды пайдалануға болмайды. Оқушы барлық техникалық құрылғыларды өшіріп, ұялы телефонды дыбыссыз режимге қойып, үстелден алып тастауы керек. Бұл талаптар бірнеше рет бұзылса мұғалім оқушының телефонын, техникалық құрылғысын алып оқушыға заңды өкілдерінің қатысуымен ғана қайтара алады;
6) Сабақ кезінде мұғалімнің рұқсатынсыз сыныптан шығуға болмайды. Аса қажет болған жағдайда, педагог қызметкерден рұқсат сұрау керек.
7) Сабақ аяқталғаннан кейін оқушылар мұғалімнің рұқсатымен сыныптан шығуға құқылы.
3. Үзіліс кезіндегі мінез-құлық:
1) үзіліс кезінде, сабаққа дейін және сабақтан кейін оқушылар мұғалімсіз сыныпта,
спорт залдары, акт залдары немесе шеберханаларда болмауы керек;
2) баспалдақпен төмен түскенде сол жақпен және көтерілгенде оң жақпен жүру керек;
3) қажет болған жағдайда баспалдақпен немесе дәлізбен келе жатқан мұғалімдерді, оқушыларды, ересектерді басып озуға сыпайы түрде өтуге рұқсат сұраңыз.
4) кез келген жазатайым оқиға немесе жарақаттар болған жағдайда, сіз бұл туралы жақын жердегі мұғалімге дереу хабарлауыңыз керек;
Үзіліс (сабақ арасындағы уақыт) мыналарға арналған:
1) сабақ кестесіне сәйкес басқа кабинетке ауыстыру;
2) осы мақсатта оқушылардың демалуы және үзіліс кезінде дәліз бойымен баяу қозғалып
дене шынықтыруы ұсынылады;
3) тамақтануға;
4) мектеп кітапханасына бару.
Үзіліс кезінде оқушыларға тыйым салынады:
1) басқалардың демалуына кедергі келтіруге, қатты, оның ішінде ұялы телефонмен сөйлесуге, айқайлауға, шу шығаруға;
2) кез келген шешім қабылдау үшін бір-бірін итеріп, заттарды лақтыру және физикалық күш қолдануға.
4.Мектеп асханасындағы тәртіп:
5. Сыныптан тыс жұмыс кезіндегі мінез-құлық:
1.Іс-шараларды өткізу алдында оқушылар қауіпсіздік техникасы бойынша оқудан өтуге міндетті;
2. Оқушылар қасында жүрген мұғалімнің не өзге педагогтың барлық нұсқауларын мүлтіксіз орындауы, өзінің де айналысындағылардың да өмірі мен денсаулығына қауіп төндіруі мүмкін кез-келген әрекеттен аулақ болуы керек;
3. Оқушылар мектепте және одан тыс жерде де мәдениеттілік үлгісін көрсетуге, ұлттық дәстүрді құрметтеуге, табиғаттқа, тарихи және мәдени ескерткіштеріне, жеке және ортақ мүлікке аялай қарауға тиіс.
4. Жеке бас гигиенасын қатаң сақтап, денсаулығы нашарлап немесе жарақаттанған жағдайда уақытында мұғалімге айтуы тиіс.
5 Қоршаған ортаны ластайтын материалдарды пайдалануға тыйым салынады. Оқушылар табиғат аясысында демалу және іс-шаралар өткізу орындарында артын жинап кетуге міндетті. . Ойын алаңындағы ережелер:
Ойын алаңдарында өзін-өзі ұстау ережелері оқушылардың сыныптағы өзін-өзі ұстау ережелеріне сәйкес келеді. Оқушылар мектеп ережелерімен таныс болуы керек және оны бұзған жағдайда оның салдарын білуі керек. Сабақта, сабақтан кейінгі уақыттағы ойын алаңдарында және мектеп территориясында:
Кітапханадағы тәртіп
Спорт залындағы тәртіп
Акт залындағы тәртіп
Дәретхана бөлмелері
IX. Мектеп-гимназияда бірыңғай оқу кеңістігін құру туралы ереже
• Сенімді нығайту
Бірыңғай оқу кеңістігі – бұл мектептің барлық қатысушыларына (оқушылар, мұғалімдер, ата-аналар) сапалы және тең білім алу мүмкіндігін қамтамасыз ететін, білім беру ресурстарының қолжетімділігін арттыратын және заманауи технологияларды қолданатын жүйе.
Ереженің негізгі мақсаты – оқыту үдерісін тиімді ұйымдастыру, білім беру сапасын арттыру және барлық қатысушылар арасында үздіксіз өзара әрекеттестікті қамтамасыз ету.
1. Мақсаты:
2. Міндеттері:
3. Бірыңғай оқу кеңістігінің құрылымы
Академиялық орта:
-Бірыңғай оқу жоспарын сақтау.
-Барлық пәндер бойынша білім беру мазмұны мен әдістемесінің стандарттарға сәйкестігін қамтамасыз ету.
-Дарынды оқушылар үшін арнайы бағдарламалар және қосымша білім беру курстарын ұйымдастыру.
Цифрлық орта:
-Электронды күнделіктер мен журналдар жүйесін қолдану.
-Оқу материалдарының қолжетімділігін қамтамасыз ету үшін цифрлық ресурстар (бейне сабақтар, онлайн-платформалар, тесттер және т.б.) енгізу.
-Интерактивті тақталар, планшеттер, компьютерлер сияқты заманауи құрылғыларды пайдалану.
Шығармашылық және инновациялық орта:
-Зертханалар мен шығармашылық шеберханалар ашу.
-STEM, робототехника, IT, дизайн және басқа бағыттар бойынша қосымша курстар ұсыну.
-Оқушылардың ғылыми-зерттеу және жобалық жұмыстарына жағдай жасау.
Коммуникативтік және әлеуметтік орта:
-Оқушылар арасында ынтымақтастық пен бірлікке жағдай жасау (топтық жобалар, пікірсайыстар).
-Оқушылардың, мұғалімдердің және ата-аналардың арасындағы байланысқа арналған форумдар, кеңестер және жиындар өткізу.
-Психологиялық қолдау көрсету үшін арнайы кабинеттердің және мамандардың болуы.
Оқу кеңістігін ұйымдастыру принциптері:
1.Теңдік:
Қатысушылардың міндеттері мен жауапкершілігі
1. Мектеп әкімшілігі:
2. Мұғалімдер:
3. Оқушылар:
4. Ата-аналар:
Бірыңғай оқу кеңістігін басқару және бақылау
X.Қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша мектеп-гиназияның ішкі тәртіптемесінің қағидасы
10. Қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша білім беру ұйымының ішкі тәртіптемесінің қағидаларымен:
1) білім алушыларға, тәрбиеленушілерге медициналық қызмет көрсетуді қамтамасыз етудің және медициналық пункттің жұмысын ұйымдастырудың;
2) білім беру ұйымының асханасы мен буфетінде тамақтануды ұйымдастырудың;
3) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етудің (ғимаратқа және аумаққа кіру режимі, бөгде адамдардың болу шарттары, мектеп бойынша кезекшілікті ұйымдастыру);
4) қауіпсіздік техникасы, өндірістік санитария және еңбек гигиенасы, өртке қарсы қауіпсіздік техникасы, еңбекті қорғау талаптары жөніндегі нұсқаулықтар мен қағидалар талаптарының сақталуын бақылауды жүзеге асырудың;
5) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жатақханада орналасуының және тұруының нақты тәсілдері белгіленеді.
XI. Білім беру процесіне қатысушылардың өзара іс-қимылы бойынша білім беру ұйымының ішкі тәртіптемесінің қағидалары:
Тәлімгерлік – педагогтардың кәсіби біліктілігін арттырудың маңызды құралы, мектеп-гимназияда қолайлы білім беру ортасын құруға және мұғалімдердің кәсіби деңгейін арттыруға басты назар аударылады.
I. Тәлімгерлік жұмыстың мақсаттары
1. Жас мамандардың кәсіби өсуіне қолдау көрсету:
• Жас мамандарға қажетті білім мен дағдылармен қамтамасыз ету.
• Мұғалімдер арасында тәжірибе алмасуға жағдай жасау.
2. Кәсіби құзыреттіліктерді дамыту:
• озық тәжірибелер мен әдістерді енгізу арқылы педагогикалық қызметтің сапасын арттыру.
• Үздіксіз кәсіби даму мәдениетін қалыптастыру.
3. Жас мұғалімдердің бейімделуіне ықпал ету:
• Жұмыстың алғашқы жылдарында туындаған мәселелерді шешуге көмектесу.
• Кәсіби өсу үшін сенімділік пен мотивацияны қалыптастыру.
4. Ұжымда жайлы атмосфераны құру:
• Мұғалімдер арасындағы тұлғааралық байланысты нығайту.
• Біліммен бөлісуге және бір-біріне қолдау көрсетуге дайын мамандар қоғамдастығын қалыптастыру.
II. Тәлімгерлік принциптері
1. Серіктестік:
• Тәлімгер мен жас маман өзара құрмет пен сенім негізінде өзара әрекеттесетін тең құқылы серіктестер ретінде жұмыс істейді.
2. Жеке көзқарас:
• Тәлімгер тәлім алушының жеке ерекшеліктерін, кәсіби дайындық деңгейін және қажеттіліктерін ескереді.
3. Жүйелі және жоспарлы:
• Тәлімгерлік нақты белгіленген мақсаттарға, жұмыс жоспарына және нәтижелерді тұрақты бақылауға негізделген.
4. Ашықтық және кері байланыс:
• Пайда болған қиындықтарды ашық талқылау және бірлескен шешімдерді іздеу.
5. Барысы мен дамуы:
• Тәлім алушының кәсіби өсуінде өлшенетін нәтижелерге қол жеткізуге назар аудару.
III. Тәлімгерлік жұмысты ұйымдастыру кезеңдері
1. Тәлімгерлерді тағайындау
• Тәлімгерді таңдау критерийлері:
• Кәсіби құзіреттіліктің жоғары деңгейі.
• Кемінде 5 жыл жұмыс тәжірибесі.
• Тәжірибе алмасуға және әріптестерге қолдау көрсетуге дайын болу.
• Көшбасшылық қасиеттер, коммуникативті дағдылар және жауапкершілік.
• Тәлімгерлерді педагогикалық кеңеспен келіскеннен кейін мектеп әкімшілігі бекітеді
/ педагогтердің тәлімгерлік жұмысының Ережесі қосымша №1/
2) білім беру процесіне қатысушыларды ынталандыру жүйесіні:
Мотивация жүйесі оқу сапасын арттыру, тарту және қолайлы білім беру ортасын құру мақсатында оқу үдерісінің барлық қатысушыларын – мұғалімдерді, оқушыларды және ата-аналарды ынталандыруға бағытталған. Ол ашықтық, әділдік және жетістіктерді үнемі мойындау қағидаттарына негізделген.
I. Мотивация жүйесінің мақсаттары
1. Оқу үрдісінің сапасын арттыру
• Мұғалімдерді инновациялық тәсілдер мен үздіксіз дамуды енгізуге ынталандыру.
• Оқушыларды жоғары деңгейдегі оқу және сабақтан тыс белсенділікке ынталандыру.
2. Ыңғайлы білім беру ортасын қалыптастыру
• Барлық қатысушылар арасында ынтымақтастықтың жағымды атмосферасын құру.
• Мектеп пен ата-ана арасындағы серіктестікті нығайту.
3. Моральдық-психологиялық климатты нығайту
• Жетістіктерді тану және мадақтау, бұл сенімділік пен әрі қарай даму үшін мотивацияны қалыптастыруға көмектеседі.
II. Мотивацияның принциптері
1. Ашықтық
• Жетістіктерді бағалау критерийлері мен марапаттау тәртібі барлық қатысушылар үшін ашық.
2. Әділдік
• Әрбір қатысушының оқу процесіне қосқан үлесін ескеру.
• Кемсітушілік немесе артықшылық жоқ.
3. Жүйелілік
• Мотивация жүйесі тұрақты негізде жұмыс істейді және оқу жылының барлық негізгі кезеңдерін қамтиды.
4. Мотивацияның алуан түрлі формалары
3)
Білім беру ұйымының әкімшілігі мен мұғалімдердің оқушылармен, ата-аналармен және басқа да заңды өкілдермен өзара іс-қимылының ережелері мен шарттары
Бұл ереже мектеп әкімшілігі, мұғалімдер, оқушылар және олардың ата-аналары (немесе басқа заңды өкілдер) арасындағы тиімді өзара іс-қимылды қамтамасыз етуге арналған. Олар қолайлы және қауіпсіз білім беру ортасын құруға, сенімді қарым-қатынастарды дамытуға және білім беру процесінің барлық қатысушыларына қолдау көрсетуге бағытталған.
1. Қолайлы және қауіпсіз білім беру ортасын құру
• Оқушылардың эмоционалдық, психологиялық және физикалық қауіпсіздігін қамтамасыз ету.
• Білім беру процесіне қатысушылар арасында сенім мен серіктестікті қалыптастыру.
2. Білім сапасын арттыру
• Тәрбие және тәрбие мәселелерін бірлесіп шешуге ата-аналар мен заңды өкілдерді тарту.
• Оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде ең жақсы нәтижелерге қол жеткізу үшін барлық тараптардың іс-әрекеттерін үйлестіру.
3. Ынтымақтастықты дамыту
• Мектеп, оқушылар және олардың отбасылары арасында сындарлы диалог орнату.
• Ата-аналарды мектеп өміріне белсенді қатыстыру.
/ Білім беру ұйымының әкімшілігі мен мұғалімдердің оқушылармен, ата-аналармен және басқа да заңды өкілдермен өзара іс-қимылының ережелесі қосымша №
4) сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл шарттары:
Мақсаттар мен міндеттер
1. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мақсаттар:
• Мектепті басқарудың ашық жүйесін құру.
• Білім беру үдерісіне қатысушылардың арасында сыбайлас жемқорлыққа жол бермеу туралы түсінікті қалыптастыру.
• Білім беру ортасында теңдік пен әділеттілікті қамтамасыз ету.
2. Негізгі міндеттер:
• Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің алдын алу шараларын әзірлеу және енгізу.
• Оқушылар мен қызметкерлер арасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру.
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы ұстанымдар
1. Заңдылық – Қазақстан Республикасының заңнамасын сақтау.
2. Транспаренттілік – мектеп қызметі туралы ақпараттың болуы.
3. Жауапкершілік – білім беру процесіне қатысушылар арасында жауапкершілікті нақты бөлу.
4. Нөлдік төзімділік – сыбайлас жемқорлықтың кез келген түріне жол бермеу.
5. Теңдік – барлық студенттердің білім беру қызметтеріне бірдей қол жеткізуі.
Ұйымдастырушылық шаралар
1. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы комиссия
• Әкімшілік, педагогикалық ұжым, ата-аналар комитеті өкілдерінен құрылады.
• Комиссияның негізгі міндеттері:
• Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің мониторингі.
• Шағымдар мен өтініштерді қарау.
• Басқару жүйесін жетілдіру бойынша ұсыныстарды дайындау.
2. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы шараларды реттейтін жергілікті нормативтік құқықтық актілерді әзірлеу.
• Қаржылық және материалдық ресурстарды есепке алу және бақылау жүйесін енгізу.
• Кадрлық шешімдердің ашықтығын қамтамасыз ету.
3. Ақпарат және оқыту
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыптар бойынша тұрақты семинарлар, тренингтер және кеңестер өткізу.
• Білім беру процесінің барлық қатысушыларын сыбайлас жемқорлық тәуекелдері бар жағдайларда өзін-өзі ұстау ережелері туралы хабардар ету.
. Алдын алу шаралары
1. Басқарудың ашықтығы
• Мектептің ресми сайтында шешімдер мен есептерді жариялау.
• Өтініштер мен шағымдарды берудің электрондық жүйелерін енгізу.
2. Оқушылармен жұмыс
• Білім беру және білім беру бағдарламаларына сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық мәселелерін енгізу.
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мақсатында іс-шараларды (викториналар, конкурстар, тақырыптық сабақтар) ұйымдастыру.
3. Ата-аналармен жұмыс
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл мәселелері бойынша кездесулер, жиындар және консультациялар өткізу.
• Білім беру процесіне қатысты сыбайлас жемқорлық әрекеттері үшін жауапкершілікті нақтылау.
Сыбайлас жемқорлықты анықтау тәртібі
1. Шағым беру механизмі
• Шағымдар мен өтініштерді қабылдау үшін «сенім телефонын» ұйымдастыру.
• Сыбайлас жемқорлық туралы жасырын хабарлаудың электрондық арнасын бекіту.
2. Өтініштерді қарау
• Шағымдарды сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі комиссия 10 жұмыс күнінен аспайтын мерзімде қарайды.
• Қажет болған жағдайда мәлімделген фактілерді тексеру үшін сыртқы сарапшылар тартылады.
3. Санкцияларды қолдану
• Сыбайлас жемқорлық фактілері расталған жағдайда кінәлі тұлғалар Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тәртіптік, әкімшілік немесе қылмыстық жауапкершілікке тартылады.
Бақылау және жауапкершілік
1. Регламенттің орындалуын бақылау
• Мектеп директоры сыбайлас жемқорлыққа қарсы шараларды жүзеге асыруға жауапты.
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі комиссия осы Ереженің орындалуына тұрақты түрде мониторинг жүргізеді.
2. Білім беру процесіне қатысушылардың жауапкершілігі
• Мектеп қызметкерлері осы ережелерді сақтауға және анықталған сыбайлас жемқорлық тәуекелдері туралы дереу хабарлауға міндетті.
• Ата-аналар мен оқушылар этикалық және құқықтық нормаларды сақтауға және сыбайлас жемқорлық әрекеттеріне жол бермеуге міндетті.
5) демеушілермен, меценаттармен және қолдаушылармен өзара іс-қимыл жасауы
Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес әзірленген Ереже мектеп-гимназияның демеушілермен, меценаттармен және қаржылық, материалдық немесе өзге де қолдау көрсететін басқа да тұлғалармен өзара іс-қимыл тәртібін айқындайды.
Мақсаты демеушілермен және меценаттармен өзара іс-қимылдың ашықтығын, заңдылығын және тиімділігін қамтамасыз ету, сондай-ақ білім беру ұйымының мүддесі үшін серіктестікті дамыту үшін жағдай жасау болып табылады.
• Мектептің оқу-материалдық-техникалық базасын дамыту үшін қосымша ресурстарды тарту.
• Оқушылардың оқу және білім алу жағдайларын жақсартуға бағытталған бағдарламалар мен жобаларды жүзеге асыру.
• Бизнес және қоғам өкілдерімен серіктестікті дамыту.
2. Міндеттері
• Жиналған қаражат пен ресурстарды пайдаланудың ашықтығын қамтамасыз ету.
• Әлеуметтік маңызы бар мекеме ретінде мектептің оң имиджін қалыптастыру.
• Білім беру, мәдени және спорттық іс-шараларға демеушілер мен өнер меценаттарын тарту.
• Қайырымдылық көмекті тартуға және пайдалануға байланысты мектептің барлық іс-әрекеттері Қазақстан Республикасының заңнамасына қатаң сәйкестікте жүзеге асырылады.
2. Ашықтық
• Демеушілер мен меценаттар ұсынған ресурстарды тарту және пайдалану процесінің ашықтығы.
3. Еріктілік
• Қолдау көрсетудің барлық түрлері тек ерікті негізде, мәжбүрлеусіз немесе мектеп мүдделеріне қайшы келетін шарттарсыз көрсетіледі.
4. Мақсатты пайдалану
• Барлық берілген қаражаттар мен ресурстар демеушілермен және меценаттармен жасалған келісім-шарттар шеңберінде анықталған мақсатына сәйкес қатаң түрде пайдаланылады.
5. Серіктестік
• Өзара пайда мен ортақ мүддеге негізделген құрметті және тең өзара әрекеттестік.
Өзара әрекеттесу формалары
1. Қаржылық көмек
• Білім беру жобаларын қаржыландыру, инфрақұрылымды жақсарту немесе іс-шараларды ұйымдастыру.
2. Материалдық қамтамасыз ету
• Жабдықтарды, оқу материалдарын, жиһаздарды, спорттық жабдықтарды және басқа да қажетті ресурстарды беру.
3. Ұйымдастырушылық қамтамасыз ету
• Мектептегі іс-шараларды (конкурстар, фестивальдар, спорттық жарыстар) дайындауға және өткізуге қатысу.
• Жөндеу жұмыстарын жүргізуге немесе мектеп аумағын абаттандыруға көмектесу.
4. Ақпараттық қамтамасыз ету
• БАҚ немесе демеушілердің іскерлік байланыстары арқылы мектеп бастамаларын танымал ету.
• Білім беру немесе кәсіби ресурстарға қолжетімділікті қамтамасыз ету.
5. Жекелендірілген стипендиялар мен марапаттар
• Оқушылар мен мұғалімдерге арнайы жетістіктері үшін стипендиялар немесе марапаттаулар демеушілерінің белгілеуі.
/ Демеушілерімен және меценаттарымен өзара серіктестігі туралы ереже Қосымша №/